מעבר לתוכן

פיזיקה 2 שאלות..


Hela

הודעות מומלצות

שלום, 

 

1. בשאלה הראשונה אני יודעת איך לפתור אותה אבל אני לא מבינה למה מותר לי פה להשתמש בחוק גאוס .. אני רואה פה שבעצם כן יש סימטריה בציר טטה אבל אין לי כאן סמטריה בציר R וגם בציר Z כי זה לא גליל אינסופי ולכן אם אני רוצה לחשב לפי חוק גאוס אני לא אוכל להוציא את E החוצה מהאינטגרל. ואין כאן כיוון אחד של שדה חשמלי אלא שדה חשמלי התלוי ב Z ו R כך שזה לא אפשרי כול כך להשתמש בגאוס אבל בכול זאת אם אני רוצה לפתור לפי גאוס אני רואה שהגליל הזה ריק לחלוטין גם בפנים והמעטפת ויש לנו רק Q מטען נקודתי ולכן אני צריך לחשב לפי מטען נקודתי ואז לסכום עם 0 לא ? אז למה צריך לעשות שהשטף הוא Q/אפסילון 0 אני מבינה שזה לפי חוק גאוס אבל למה הQ הזה הוא מטען נקודתי והוא לא חלק מהגליל לא?

 

2. בניגוד לשאלה מס' 1 בשאלה 2 כאשר מחשבים את השדה החשמלי מחשבים עבור כול אחד בנפרד וסוכמים. (זאת אומרת כאשר מחשבים לפי גאוס בתוך הכדור אז אומרים ששם אין מטען למרות שיש מטען נקודתי) למה?

 

3. בשאלה 3 : צריך פה לעשות Q/אפסילון 0 ואז מתקבל 4 פאי K חלקי Q ומכפילים ב 1/8 אבל למה צריך להכפיל ב1/8? כאשר מוצאים את השטף אנחנו מוצאים אותו רק עבור הקודקוד עצמו ולא עבור כול המרחב ..

 

4. בשאלה 4 אני מבינה שמנייטרלי אני לא מסיקה שהמטען מתפלג באופן אחיד ואני מבינה גם ש Q1 ו Q2 כן מתפלגים באופן אחיד כי המטען נמצא באמצע אז למה התשובה היא לא 1 ( ולמה יש שמה מינוס) ?

 

5. בשאלה 5 התשובה הראשונה היא הנכונה אבל מהציור אני גם מסיקה שQ1 שווה ל 0 אם מסתכלים R שהוא בין R2 ל R3 אז שם יש גוף מוליך לכן השדה 0 ולכן בעצם Q1 שווה 0 ולכן התשובה צריך לצאת שכול השדות אפסים לא?

 

6. בשאלה 6 למה המינוס?

 

תודה!!

post-343-0-27914900-1429275833_thumb.png

post-343-0-61781200-1429275839_thumb.png

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

1. השימוש בחוק גאוס לא מוגבל למצבים שיש בהם סימטריה מלאה ושדה קבוע על המעטפת. במצבים האלו את יכולה לחשב את השטף ישירות בנוחות מהאינטגרל, אבל זה לא אומר שאם אין סימטריה / השדה לא קבוע על המעטפת אי אפשר להשתמש בחוק גאוס. במקרה הזה את בכלל לא צריכה לחשב את האינטגרל כי התשובה ניתנת מיידית מהמטען, כלומר האגף השני בחוק גאוס.

 

2. את לא מתעלמת מהמטען הנקודתי. את מחשבת את המטען הכולל שנמצא בתוך קליפה כדורית ברדיוס a<r<b, שיש לו תרומה מהמטען הנקודתי ומצפיפות המטען של הקליפה.

 

3. אם תסתכלי על מעטפת כדורית שמקיפה את המטען הנקודתי תראי שהקובייה שלנו חותכת שמינית ממנה (מכיוון שאפשר לשכן שמונה קוביות סה"כ סביב קודקוד אחד של הקובייה). לכן השטף דרך הקובייה הוא שמינית מהשטף דרך המעטפת הכדורית - שניתן ע"י חוק גאוס.

 

4. התפלגות המטען אחידה גם על מעטפת c וניתן לחשב אותה, ולכן תשובה א' לא נכונה. מכיוון שהמטענים על דפנות הכדורים המוליכים הם Q1- ו-Q2- בהתאמה והכדור המוליך נייטרלי המטען שנשאר למעטפת החיצונית שלו הוא Q1+Q2, והוא מתפלג עליה באופן אחיד. ראי הסבר נוסף בשרשור הזה.

 

5. לא. Q1 שונה מאפס. הסיבה שבין R2 ל-R3 אין שדה היא שהמטען על הצד הפנימי של הקליפה העבה הוא Q1-. אבל המטען על הצד החיצוני של הקליפה העבה הוא Q1+ (כי סה"כ הקליפה ניטרלית) ולכן השדה מחוץ לקליפה העבה מתאים למטען נקודתי Q1.

 

6. כמו שאמרתי, המטען על הצד הפנימי של הקליפה העבה הוא Q1- (כדי שהשדה בתוך המוליך יהיה אפס, המטען בתוך מעטפת כדורית שעוברת בתוך הקליפה העבה צריך להיות אפס).

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

כן. המטען הכולל של הקליפה העבה הוא אפס. אם הצד הפנימי שלה טעון ב-Q1- אז הצד החיצוני צ"ל טעון ב-Q1+ (המטען המנוגד לו).

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

רגע אני לא מבינה משהו , 

 

אומרים לי שQ1 הוא המטען הכולל על קליפת הכדור הפנימי ברדיוס R1  לכן אני מניחה שהוא נמצא בתוך הקליפה ואז אומרת שעל הקליפה עצמה הוא יהיה -Q1 בגלל שסכום המטענים צריך להיות 0 במוליך .. עכשיו בגלל שה -Q1 נמצאת על הקליפה בR1 אז היא בעצם נחשבת גם כנמצא על הצד החיצוני של הקליפה העבה בחוץ ואז בגלל שסכום המטענים צריך להיות 0 בגלל שהוא נייטרלי אז המטען החיצוני בקליפה העבה אמור להיות Q1 ?

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

את מתבלבלת בין הקליפה הדקה לעבה.

 

הקליפה הפנימית טעונה ב-Q1. המטען הכללי שלה שונה מאפס ומכיוון שהיא דקה, אין משמעות לאבחנה בין "בתוך הקליפה" ל"צד החיצוני".

 

הקליפה החיצונית עבה ונייטרלית, סה"כ, ולכן אם יש מטען לצד הפנימי שלה הצד החיצוני שלה יהיה טעון במטען ההפוך.

הצד הפנימי של הקליפה העבה טעון ב-Q1- כדי שהשדה בתוך הקליפה העבה יתאפס מחוק גאוס.

הצד החיצוני של הקליפה העבה טעון ב-Q1 כדי שהמטען הכולל של הקליפה העבה יישאר אפס.

 

בנוגע לשאלה 5 והQ שווה בין הקליפה הפנימית לקליפה החיצונית העבה בגלל שזה אותו מוליך?

הקליפה החיצונית והקליפה הפנימית אינן אותו מוליך. הן לא מחוברות. עניתי שכן מפני שחשבתי שדברת על הצד הפנימי והחיצוני של הקליפה העבה (ולא על הקליפה הפנימית והחיצונית).

לא הבנתי מדוע תטעני שהקליפה החיצונית והפנימית הן אותו מוליך כשנתון בשאלה שהן לא מחוברות ומדוע תטעני שהן טעונות באותו מטען כשנתון שהחיצונית ניטרלית והפנימית טעונה ב-Q1.

קישור לתוכן
שיתוף באתרים אחרים

הצטרפות לשיח

באפשרותך לשלוח הודעה כעת ולהירשם מאוחר יותר. אם ברשותך חשבון, ניתן להתחבר עכשיו לשליחת הודעה דרך חשבונך.
הערה: הודעתך דרושה לאישור הנהלה לפני הצגתה.

אורח
הוספת תגובה

×   הדבקה כטקסט עשיר.   הדבקה כטקסט רגיל במקום

  מאושרים אך ורק 75 סמייקונים.

×   הקישור שלך מוצמד אוטומטית.   הצגה כקישור במקום

×   תוכן הקודם שלכם שוחזר.   ניקוי עורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

טוען...
×
×
  • יצירת חדש...